image description

جزئیات خبر

برنامه جدید در پرتفوی « گوهران »

برنامه جدید در پرتفوی « گوهران »

سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در نظر دارد تغییر جدید در پرتفوی شرکت ایجاد کند. مدیرعامل «گوهران» در این باره از بهینه‌سازی پرتفوی این شرکت خبر داد.
 

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از دنیای اقتصاد، سیاوش وکیلی با اشاره اینکه پرتفوی شرکت در دو بخش سهام شرکت‌های ارزشی و رشدی طبقه‌بندی شده گفت: با توجه به شرایط کلان اقتصادی و وضعیت صنایع مهم و شرکت‌ها، همچنین وضعیت بازار و روند شاخص‌های آن، برنامه‌ریزی لازم برای بهینه‌سازی پرتفوی شرکت در راستای افزایش ارزش بازاری بیشتر و رشد خالص ارزش دارایی‌ها (NAV) صورت می‌گیرد.

وی گفت: ۷۰ درصد از ارزش روز پرتفوی شرکت به صنایع و سهام شرکت‌های استراتژیک، بنیادی که نسبت P/ E کمتر و تقسیم سود نقدی بیشتر داشته باشند متمرکز است. وی همچنین افزود: ۳۰ درصد دیگر از پرتفوی شرکت نیز به بهره‌گیری از فرصت‌های کوتاه‌مدت و سودآور بازار اختصاص دارد که افزایش حجم معاملات سهام در شرکت و افزایش سود حاصل از فروش در سال مالی منتهی به آذرماه ۹۸ از نتایج این رویکرد بوده است.

وکیلی تصریح کرد: در سال مالی مزبور بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها محقق شده که مربوط به سیاست شرکت در استفاده از فرصت‌های کوتاه‌مدت در بازار بوده است. وی با اشاره به اینکه در سال مالی منتهی به آذرماه ۹۸ ارزش بازار پرتفوی شرکت بیش از ۷ هزار میلیارد ریال شده گفت: طی سال‌های ۹۳ تا ۹۷ حدودا سه‌هزار میلیارد ریال سود نقدی مصوب مجامع بوده که عمده آن پرداخت و تسویه شده است.

وکیلی ادامه داد: بر همین اساس تامین نقدینگی از طریق افزایش سرمایه ضروری بود که در ۹ آذرماه ۹۸ از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران از ۲ هزار میلیارد ریال به دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت. مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید درباره تاثیرات نرخ ارز گفت: براساس بررسی‌های انجام شده نرخ ارز طی سال آتی از رشد نسبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز به‌طور غیرمستقیم و از طریق تاثیر بر عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر، بر شرکت موثر خواهد بود، اضافه کرد: تاثیرات احتمالی افزایش نرخ ارز بررسی و در صورت لزوم با تغییرات لازم در رویکردهای سرمایه‌گذاری شرکت تصمیمات لازم را خواهیم گرفت.

با ما در تماس باشید

image description