image description

جزئیات خبر

واکنش « هرمز » به تحریم های جدید: اثری ندارد

واکنش « هرمز » به تحریم های جدید: اثری ندارد

فولاد هرمزگان اعلام کرده تحریم فولادهرمزگان تاثیری بر فعالیت داخلی و خارجی آن ندارد. دیروز هم فولاد مبارکه گفته بود که تحریم های دوباره تاثیری روی روند عملیات شرکت ندارد.

 

به گزارش «دنیای بورس»، خبر اعلام‌شده از سوی آمریکا مبنی بر قرار گرفتن فولادهرمزگان در فهرست شرکت‌های تحریمی، بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و تاثیری بر فعالیت‌های اقتصادی این شرکت در داخل و خارج ندارد.

به گزارش فولادهرمزگان، فرزاد ارزانی، مدیرعامل فولادهرمزگان گفت: هدف آمریکا محدودیت دسترسی شرکت‌ها به شبکه‌های فروش و بازرگانی است؛ درحالی‌‌که فولادهرمزگان روابط تجاری و مستقل خود را داشته و تحریم اخیر تاثیری بر سود سهام آن ( Eps ) نداشته است. وی افزود: این تحریم‌ها بیش از آنکه بر اقتصاد ایران اثرگذار باشد، اقدامی نمایشی از سوی آمریکاست.

 مدیرعامل فولادهرمزگان تصریح کرد: یکی از فرصت‌هایی که با تحریم ایجادشده، راه‌اندازی نهضت بومی‌سازی در صنعت کشور است.  به گفته ارزانی، فولادهرمزگان بخش زیادی از قطعات و مواد مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تامین کرده و در موارد اندکی نیز با جایگزینی دیگر منابع، وابستگی خود را در این زمینه کاهش داده و آن را به شکل مطلوب مدیریت کرده است. 

مدیرعامل فولادهرمزگان هفته گذشته پس از برگزاری مجمع عمومی شرکت و افزایش ۱۰هزار میلیارد ریالی سرمایه فولادهرمزگان از سهم ۵۳درصدی صادرات از فروش فولاد هرمزگان از ابتدای امسال تا پایان آذر خبر داد و اضافه کرد: با وجود شرایط تحریم، صادرات شرکت در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹درصد افزایش یافته است. 

وی خاطرنشان کرد: بازارها و مشتریان خارجی جدید برای محصول تولیدی فولادهرمزگان شناسایی شده و رویکرد افزایش صادرات همچنان در دستور کار است.  وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از قرار گرفتن چند شرکت در فهرست تحریم‌های جدید خبر داد که چهار شرکت در هرمزگان هستند. 

«آلومینیوم المهدی»، «فولادهرمزگان»، «فولاد کاوه جنوب کیش» و «فولاد صبا» چهار شرکت هرمزگان هستند که از آنها در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا نام برده شده است.  شرکت فولادهرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس واقع شده است.

با ما در تماس باشید

image description