image description

جزئیات خبر

برنامه یک عرضه اولیه که به بورس می آید

برنامه یک عرضه اولیه که به بورس می آید

مدیرعامل هلدینگ انرژی‌گستر سینا که برنامه عرضه اولیه دارد از برنامه جدید دلاری خود رونمایی کرد.

 

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از انرژی گستر سینا، جواد اوجی در حالی دو ماه قبل از برنامه عرضه اولیه سهام هلدینگ انرژی گستر سینا در نیمه اول سال جاری خبر داده بود که از خودکفایی در تعمیر دکل‌های حفاری شناور خبر داد و گفت : بنیاد مستضعفان ظرفیت خوبی در زمینه دکل‌های حفاری شناور دارد که مناسب آب‌های خلیج فارس و دریای عمان است.

وی افزود: این دکل‌ها از نوع 300 فوتی هستند و نیازهای شرکت ملی نفت و فلات قاره را برای تعمیر چاه‌های میادین نفتی و گازی داخلی یا مشترک و حفاری چاه‌های جدید تأمین می‌کنند. با این دکل‌ها همه نوع حفاری عمودی و افقی را می‌توان انجام داد.

اوجی ادامه داد: در گذشته این دکل‌ها برای تعمیر به کشورهای دیگر ارسال می‌کردند اما اکنون در داخل تعمیر و نوسازی و پنج تا شش میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود . بنیاد مستضعفان در زمینه تعمیر و ساخت قطعات دکل‌های حفاری از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کند و نیازهای این دکل‌ها به قطعات تا پایان سال در داخل تأمین می‌شود.

براساس این گزارش ، هلدینگ انرژی گستر سینا از سال 86 تاسیس شده و همه سهام آن متعلق به بنیاد مستضعفان است . این هلدینگ مالک شرکت های بورسی حفاری شمال و نفت بهران و شرکت های غیربورسی قطران زغال سنگ، پایندان و انرژی گستر پارس بوده و قرار است بزودی سهام شرکت قطران زغال سنگ نیز در بورس عرضه اولیه شود .

با ما در تماس باشید

image description