image description

جزئیات خبر

سهم هر نماد در پرتفوی سهام عدالت چقدر است؟

سهم هر نماد در پرتفوی سهام عدالت چقدر است؟


مشمولان سهام عدالت، سهام دار ۴۹ شرکت هستند که در این میان ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی بوده و سهم هر کدام از شرکت های بورسی در پرتفوی سهام عدالت متفاوت است.

به گزارش ایسنا، ۳۶ شرکت بورسی موجود در پرتفوی سهام عدالت عمدتا سهم های بنیادی و ارزشمند هستند، به همین دلیل در روزهایی که سهام عدالت به تازگی آزاد شده و امکان فروش آن برای مشمولان سهام عدالتی که روش مدیریت مستقیم را برای سهام خود انتخاب کرده بودند فراهم شده بود، به این افراد توصیه می شد در فروش سهام خود عجله نکنند.

البته این روزها همسو با روند نزولی بازار سرمایه، ممکن است برخی از سهم های موجود در پرتفوی سهام عدالت نیز پایین تر از ارزش واقعی خود مورد معامله قرار بگیرند.

در هر صورت همانطور که ذکر شد ۳۶ شرکت بورسی در پرتفوی سهام عدالت وجود دارند که تعداد سهم آن ها در سبد سهام عدالت با یکدیگر برابر نیست.

برای مثال بیشترین درصد سهام تخصیص یافته به سهام عدالت متعلق به پالایش نفت تهران با ۷۰ درصد و کم ترین درصد سهام تخصیص یافته به سهام عدالت متعلق به سایپا و ایران خودرو با یک درصد است.

البته تعداد سهم هر سهامدار از سهم بانک تجارت بیشتر و به میزان ۱۸۲۲ سهم است. (بدون در نظر گرفتن فروش بخشی از سهام عدالت توسط برخی مشمولان). کم ترین تعداد سهم هر سهام دار نیز متعلق به حمل و نقل پتروشیمی، به میزان یک سهم است.

با ما در تماس باشید

image description