image description

جزئیات خبر

پیش‌بینی‌ مهم درباره وضعیت قیمت سکه، طلا و دلار بعد از تایید ورزای دولت رئیسی

پیش‌بینی‌ مهم درباره وضعیت قیمت سکه، طلا و دلار بعد از تایید ورزای دولت رئیسی

اصلاح شاخص کل بورس و ثبات در بازار خودرو از جمله پیش‌بینی‌ها برای بازاری بورس و خودرو است.
 

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، در خصوص آینده بازارهای بورس، ارز، طلا، سکه و خودرو کارشناسان و مسئولان پیش‌بینی‌هایی کرده‌اند که به در ادامه تفکیک هر بازار آورده شده است.

اصلاح شاخص کل در کوتاه مدت و رشد تا ۲ میلیون واحد

 

شاخص کل به مقاومت یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رسید. به عقیده برخی از کارشناسان روند صعودی بازار در روزهای آینده با اندک تغییراتی رو به رو شود و به احتمال زیاد شاخص روند اصلاحی را داشته باشد.

 

همچنین کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که از سهم‌هایی که اصلاح زیادی در این مدت داشته‌اند استقبال شود. گروه‌های سیمانی و بانکی از دیگر سهم‌هایی هستند که احتمالا با اقبال مواجه شوند.

در خصوص شاخص کل نیزدر پایان سال عدد دو میلیون واحد را پیش‌بینی شده است.
 

بازار دلار متاثر از اظهارات دولتمردان؟

 

سیگنالی که برای بازار ارز وجود دارد در خصوص اظهارات دولتمردان است. اظهارات محمد مخبر از برخی گشایش‌ها در بازار ارز و دسترسی به پول‌های بلوکه‌شده، با تایید رئیس‌جمهور همراه شد. این اظهارات زمزمه‌هایی از توافقی سیاسی را در بازار ایجاد کرده است.

 

تحلیلگران فنی اعتقاد دارند که قیمت دلار در یک ماه اخیر جهش زیادی را تجربه کرده است و نیاز به اصلاح قیمت دارد. اما در برابر این گروه دسته‌ای قرار دارند که معتقدند اتفاق معناداری برای تغییر جهت بازار رخ نداده است.

 

انس جهانی طلا را ارزان می‌کند؟

در خصوص طلای جهانی، قیمت انس جهانی در روز چهارشنبه سوم مرداد ۱۴ دلار کاهش یافت و در بازارهای جهانی با قیمت یک هزار و ۷۹۴ دلار معامله شد. همچنین قیمت طلا و سکه هم ثابت باقی ماند.

در واکنش به این تغییرات جهانی قیمت طلا و سکه در ایران تغییر نکرد. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران رکود را برای آینده بازار فلزات طلایی در داخل پیش‌بینی کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز پیش‌بینی کرده که چنانچه در بازار ایران دلار روند کاهشی بگیرد و از بازار جهانی طلا تبعیت کند، قیمت طلا در هفته دوم شهریور روند ثابت دارد. ممکن است دامنه نوسان‌ها بین پنج تا ۱۰ هزار تومان باشد.

در بازار خودرو چه تحولی رخ می‌دهد؟

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار خودرو گفته که قدرت خرید مردم کمتر از گذشته شده است. مطمئنا با تعیین وزرا تحولات خوبی در بازار خودرو رخ می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده قیمت خودرو به ثبات برسد.

فعالان بازار خودرو نیز معتقد هستند که ترمز افزایش قیمت خودرو کشیده شده است. براساس گزارش مرکز آمار ایران بازار خودرو (کالاهای بادوام) در یک سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

با ما در تماس باشید

image description